Expertise | Specialisme

Advocatuur

Of u nu een groot advocatenkantoor bent of vijf advocaten in dienst heeft, Visser & Visser helpt u met het slim en efficiënt inrichten van administratieve processen middels de juiste software voor de advocatuur. Om echt kosten te kunnen besparen is het van belang dat uw software en systemen zodanig zijn ingericht dat u hier maximale informatie uit krijgt. Daarom is het nu tijd om uw systemen eens onder de loep te nemen om zo de administratie van uw advocatenkantoor perfect op orde te hebben. Graag vertellen wij u alles over boekhouding voor advocaten. 

Debiteurenbeheer voor advocaten

Is het voor uw advocatenkantoor een uitdaging om uw facturen snel betaald te krijgen? Kost het versturen van herinneringen u veel tijd? Maak dan gebruik van onze succesvolle oplossing voor debiteurenbeheer. Onze oplossing geeft advocaten de mogelijkheid om facturen en herinneringen volledig geautomatiseerd te versturen zonder de controle te verliezen. Het resultaat is snellere betalingen en rust in uw advocatenkantoor. Ook kunt u de volledige uitvoering van het debiteurenbeheer uitbesteden aan Visser & Visser als uw debiteurenbeheerder. U heeft er dan zelf geen omkijken meer naar, maakt gebruik van de expertise van onze boekhouder en houdt zelf continu zicht op de betaling van al uw facturen.

In de praktijk
Advocatenkantoor Palthe Oberman besteedde debiteurenbeheer compleet uit aan Visser & Visser. Een professionaliseringsslag die de advocaten snellere betalingen, meer cashflow en een nieuwe vorm van marketing oplevert. Lees het volledige interview over debiteurenbeheer uitbesteden.

Financieel gemak in de advocatuur

Wilt u uw administratieve proces slim en efficiënt inrichten? Vanuit de branchegroep advocatuur van Visser & Visser denken we graag met u mee. In welk onderdeel van uw administratieve proces zitten veel handmatige en repeterende handelingen? Waar gaat kostbare tijd van u of uw medewerkers verloren? Wij zijn gedreven om ‘het noodzakelijk kwaad’ van administreren voor uw medewerkers tot een minimum te beperken.

Start-ups in de advocatuur

Droomt u ervan om een eigen advocatenpraktijk te starten? Vanuit de branchegroep advocatuur helpen wij u bij het maken van de juiste keuzes: welke rechtsvorm past bij uw plannen? Hoe gaat u uw kantoor financieren? Welke software op het gebied van boekhouding voor advocaten gaat u gebruiken? Is de door u begrote omzet haalbaar en realistisch? Gaat u samen met andere advocaten starten? Welke afspraken maakt u dan? We maken een realistisch plan en zetten samen met u de stap om uw droom waar te maken!

In de praktijk
Emilie van Rijckevorsel-Teeuwen en Jeroen Mencke startten ruim een jaar geleden hun eigen advocatenkantoor: Van Rijckevorsel Mencke. Wat komt er allemaal kijken bij de start van een kantoor? Lees hier hoe Dirk Verheul hen bijstond in de opstartfase.

Outsourcing van uw boekhouding

Loopt de boekhoudkundige afdeling van uw advocatenpraktijk tegen beperkingen aan? Is een medewerker onverwachts ziek geworden? Of heeft een collega besloten ontslag te nemen? Beperk risico’s, bespaar loonkosten en besteed uw complete boekhouding uit. Onze branchegroep advocatuur neemt uw complete boekhouding over tegen een aantrekkelijke vaste prijs per maand.

In de praktijk
HabrakenRutten Advocaten in Rotterdam groeide in een kleine twee jaar tijd van drie naar dertig medewerkers. Om die groei het hoofd te kunnen bieden, koos het advocatenkantoor onder meer voor een complete werkprocesoptimalisatie door Visser & Visser. Lees het hele verhaal hier.

Gebruik de juiste software

Overweegt u een ander softwarepakket voor uw advocatenpraktijk? Vanuit de branchegroep advocatuur zien wij hoe veel boekhoudpakketten in de praktijk gebruikt worden. Is het zinvol om uw huidige software anders/efficiënter in te richten? Of is het beter met een andere leverancier in gesprek te gaan? Vanuit onze expertise inventariseren we uw wensen en behoeften als advocatenkantoor en kijken we samen met welke leverancier u het beste in gesprek kunt gaan. Hiermee bespaart u veel tijd, doordat u direct met de leveranciers in gesprek gaat die het beste bij uw wensen passen.

Download hier de whitepaper voor meer info.

Ondersteuning bij implementatietraject

Bent u van plan over te stappen op andere software voor uw advocatenkantoor? Vanuit de branchegroep advocatuur ondersteunen we u bij het inrichten en overzetten van uw financiële data. Ook richten we uw administratie slim in, zodat u daar maximale managementinformatie uit kunt krijgen. Bij het overzetten van de data houden we ook rekening met de historie van de boekhouding, zodat u niet in verschillende systemen hoeft te zoeken naar resultaten in voorgaande periodes. Optimaal gemak, maximaal inzicht en met een opgeschoonde boekhouding is uw advocatenpraktijk weer helemaal klaar voor de toekomst!

In de praktijk
Advocatenkantoor Ploum zocht een slimme softwareoplossing voor de administratie. Lees hier hoe cliëntadviseur Dirk Verheul de implementatie begeleidde.

Realtime inzicht in uw advocatenkantoor

Waar lekt uw winst weg gedurende het jaar? Wat zijn uw loonkosten per medewerker en per afdeling? Wat dragen uw medewerkers bij in de omzet van uw advocatenkantoor? Allemaal info die u het liefst op ieder moment van de dag beschikbaar wilt hebben. Behaal voordeel met het inzicht in de financiële positie van uw kantoor! Met het online managementdashboard van Visser & Visser heeft u real-time inzicht in omzet en kosten per advocaat en omzet- en resultaatontwikkeling ten opzichte van uw begroting/norm. Niet onbelangrijk is het maandelijks inzicht in uw winst: met één oogopslag ziet u uw winstpunten tot en met deze maand. Zo stuurt u tijdig bij met onze handige tool voor uw managementrapportages! Meer winst, meer inzicht en meer gemak in de advocatuur!

Fiscaal advies in de advocatuur

Heeft u het gevoel dat u teveel belasting betaalt? Binnen onze branchegroep advocatuur staan verschillende fiscalisten klaar om samen naar uw fiscale positie te kijken. Welke mogelijkheden zijn er om belasting te besparen? Past de rechtsvorm waar u nu in opereert nog wel bij uw huidige situatie? Wij bedenken oplossingen voor u waarmee u daadwerkelijk geld bespaart!

Notarissen

Ook voor notariskantoren zijn er uitdagingen. Veel werkzaamheden worden door uw klanten gezien als een standaardproduct, waarvoor zij niet de hoofdprijs willen betalen. Door concurrentie van online- en branchevreemde aanbieders staan prijzen al langere tijd onder druk. Om echt kosten te kunnen besparen is het van belang dat uw juridische software zodanig is ingericht dat u hier maximale informatie uit krijgt. Voor u als notaris is er efficiënte software. Wat zijn de kosten die deze systemen jaarlijks met zich meebrengen? En wat levert een nieuw systeem eigenlijk op? Visser & Visser weet wat er speelt in uw praktijk en geeft innovatieve en verfrissende inzichten op het gebied van boekhouding. Wij adviseren u graag over software die het beste past bij uw werk als notaris.

 

Specialismen

Deze branches kennen wij van binnen en van buiten

Het begint met contact

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}
  • Icon Copy 3 Professioneel advies
  • Icon Copy 3 Actueel inzicht in uw onderneming
  • Icon Copy 3 Een persoonlijke adviseur