Ondernemerschap

Workshop Van Strategie Naar Merkstrategie

Als ondernemer ben je altijd in beweging. Dit betekent ook dat je continu keuzes moet maken. Hoe voorkom je dat je rondjes blijft draaien? En wat merken je klanten van die keuzes? Maak een verdiepingsslag op deze thema’s in deze inspiratiesessie voor ondernemers.

Johan Visser
Prijs € 175, gratis voor relaties
Datum 20 juni, Lunteren

Rondjes draaien of keuzes maken?

Tijdens deze inspiratiesessie voor ondernemers word je geïnspireerd om te komen tot krachtige keuzes. Want wat doe jij als je op een bepaald moment niet op één lijn komt met je directieleden of MT? Of als blijkt dat de stip op de horizon verdwenen is, de bank vraag om een geloofwaardig businessplan, de markt fundamenteel verandert? Of als bij jezelf de energie lekt terwijl jouw medewerkers juist vragen om richting en duidelijkheid. Dit zijn nu typische rotondemomenten.

Dit vraagt om tijd en ruimte om te komen tot scherpe keuzes. Wat daarvoor nodig is, wat wel of juist niet werkt, hoe je dat doet en waar je morgen al mee kunt beginnen, dat ontdek je in deze inspiratiesessie voor ondernemers. Onder leiding van twee ervaren specialisten op het gebied van bedrijfsstrategie en merkstrategie krijg je inzichten en concrete handvatten aangereikt.

Programma

16:00 - 16:30 Inloop

16:30 - 16:45 Kennismaking en introductie

16:45 - 17:30 Strategie ontwikkeling

  • kern van strategie

  • inspirerende strategische businessmodellen

  • strategie = richting + actie

  • energie door strategie

17:30 - 17:45 Pauze

17:45 - 18:30 Merkstrategie en -positionering

  • positionering als fundament 

  • merkwaardige modellen

  • een kwestie van doen

  • breinpositie kiezen

18:30 Walking Dinner en afsluiting

Strategie ontwikkeling

Strategische keuzes worden vrijwel nooit puur rationeel gemaakt. Vaak is er ook een sterk, menselijk element. Overtuigingen, ervaringen vanuit het verleden, een uitgesproken persoonlijkheid of onzekerheid kunnen veel invloed hebben. De specialisten van StrategieSuite hebben oog en aandacht voor deze aspecten binnen de begeleiding van strategieontwikkeling. Het is precies deze benadering die altijd weer de juiste energie losmaakt om tot de scherpe keuzes te kunnen komen. Lees hier meer over

Merkstrategie en -positionering

Een goede merkstrategie is een vertaling van de strategische ambitie. Het vormt de basis om te komen tot een merkpositionering die klopt. Wanneer klopt een merkpositionering? Als het aansluit op de eigenheid van de organisatie, de behoefte of beleving van de klant en duidelijk onderscheidend is. Met zo’n merkpositionering kun je je positie versterken. In het brein van de doelgroep, maar ook in relatie tot huidige en toekomstige medewerkers.

“Strategie is niet de kunst van het plannen, maar de kunst van het ontdekken.”
– Peter Drucker

Over de sprekers

Johan Visser, directeur Visser & Visser Consultancy

Met meer dan 25 jaar ervaring heeft Johan honderden organisaties zien groeien en ontwikkelen door het maken van strategische keuzes. Telkens weer geeft het hem veel energie en voldoening als organisaties en mensen daarbinnen op een ‘rotondemoment’ tot keuzes en doorbraken komen. Vanuit zijn visie is en blijft dit mensenwerk. Strategie en persoonlijk leiderschap is in zijn visie dan ook sterk met elkaar verbonden. Vandaar dat hij de vakgebieden strategie en leiderschap/psychologie vaak met elkaar combineert in de realisatiefase.

Louis Diepeveen, merkstrateeg Cliff Strategy

Een businesscase sterker maken met de inzet van creativiteit. Met ruim 20 jaar ervaring als oprichter en partner bij een middelgroot merk- en marketingbureau en een actieve rol in zo’n 200 verschillende merktrajecten weet Louis hoe je dat aanpakt.Het is zijn vak om uit een kluwen van gesprekken, documenten en workshops de kern te halen. Door kritische vragen te stellen, scherpe keuzes te maken en vanuit daar de vertaling te maken naar een merkpositionering of merkconcept.

Resultaat

Om te komen tot strategische keuzes voor je bedrijf of merk is tijd en ruimte nodig. Ervaar hoe dat werkt tijdens deze inspiratiesessie voor ondernemes. Niet alleen door wat de sprekers delen, maar ook in interactie met andere ondernemers die aanwezig zijn. Laat je inspireren met kennis en tools om de volgende dag al eerste stappen te zetten richting en jouw rotondemoment te doorbreken.

Schrijf je hier in

Wij verwelkomen je graag bij de workshop Van Strategie Naar Merkstrategie. Laat hier je gegevens achter om een plek te reserveren.

Workshop Van Strategie Naar Merkstrategie
Datum en locatie: 20 juni, Lunteren
Prijs: € 175, gratis voor relaties
Trainer: Johan Visser