Snelle betalingen, meer overzicht en goed contact met de klant. Dat is waar elk bedrijf van droomt als het gaat om debiteurenbeheer. Payt biedt die mogelijkheid. Timo van Houdt, projectmanager bij Visser & Visser, begeleidde de implementatie van Payt bij Velthuizen Keukens. “Een implementatie uit het boekje”, volgens Timo. We vroegen Corine Otten hoe zij het werken met Payt ervaart.

Bij Velthuizen Keukens worden niet alleen goede keukens geleverd, het bedrijf is ook toekomstgericht. ‘Elke dag leren, elke dag beter worden’ is het motto. Als het gaat om debiteurenbeheer is daar het afgelopen half jaar een belangrijke stap in gezet. Begin januari is Payt geïnstalleerd en twee weken later ging het programma live. Corine: “Dat is voor het bedrijf een hele goede keuze geweest.”


Soepel

Openstaande posten werden in het verleden in goed vertrouwen behandeld. Dat betekende wel dat het openstaande saldo langzaam opliep. “In de tien jaar dat wij bestaan, is de organisatie ook flink gegroeid. Dan moet je ervoor zorgen dat je financiën goed op de rit staan. Timo heeft ons geholpen om debiteurenbeheer met Payt op te zetten, een hele verbetering.”

De inrichting van Payt verliep soepel. Timo: “We hebben in één ochtend alles ingericht en twee weken later was de livegang.” Sneller dan verwacht, vertelt Corine. “De tijd die ervoor stond gereserveerd in mijn agenda hebben we niet nodig gehad. Ik vind het super om met Payt te werken. Het is een veelzijdig programma, enorm handig in gebruik en het komt je bedrijf zeker ten goede.”

 

Resultaat en voordeel

Dat bleek wel uit de cijfers. Timo: “Na twee weken was het openstaande saldo debiteuren ouder dan 60 dagen met 52% gedaald. Mooi om ook direct resultaat te zien.” Corine ziet meer voordelen. “Er is veel meer inzicht in de communicatie met klanten”, vertelt Corine. “Al het mailcontact is zichtbaar in één overzicht. Daarmee kun je afspraken die gemaakt zijn heel makkelijk controleren. Ook je klanten maak je het gemakkelijker door betalingen via iDeal. Het zorgt ervoor dat je als bedrijf professioneel overkomt. Op alle fronten heeft het goed uitgepakt.”





Het begint met contact

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}
  • Icon Copy 3 Professioneel advies
  • Icon Copy 3 Actueel inzicht in uw onderneming
  • Icon Copy 3 Een persoonlijke adviseur