Jaarlijks worden door van De Zaag meer dan veertienhonderd bedrijfswagens voorzien van op maat gemaakte interieurs en intelligente voertuigelektronica. Het in Numansdorp gevestigde bedrijf dat gerund wordt door Danny Reedijk, Norbert van der Drift en Roel Franke is gespecialiseerd in bedrijfswageninrichtingen en Fleet Management. Danny vertelt over de ontwikkelingen die bedrijf meemaakte en de nieuwbouw die inmiddels bijna gerealiseerd is.

In 2004 werd van De Zaag opgericht door Norbert en Roel. “Ik werkte toen nog bij een grote dealerorganisatie in Fleet Sales”, vertelt Danny. “In die tijd zocht ik een bedrijfswageninrichter en zo kwam ik bij van De Zaag terecht. De droom om voor mezelf te beginnen is er altijd geweest en mijn werk sloot aan op de activiteiten van van De Zaag. Door de relatie die er al was, besloot ik: dit is mijn kans. In 2006 ben ik in gesprek gegaan met Norbert en Roel met het voorstel om met zijn drieën verder te gaan.”

De droom werd werkelijkheid. Er werd een nieuwe bv opgericht en de drie mannen gingen het avontuur aan onder de naam To Trace, dat al snel weer van De Zaag werd. Ze vullen elkaar goed aan in het ondernemerschap. Danny: “Roel is de commerciële man, Norbert de techneut en ik heb mijn specialisme in telematicasystemen. Wij geven elkaar de ruimte om te ondernemen en houden elkaar scherp. Norbert is iemand die altijd het financiële aspect in zijn achterhoofd heeft en Roel weet als geen ander onze producten te verkopen en nieuwe contacten te leggen.” De mannen staan altijd open voor nieuwe ideeën. “Soms pakt het goed uit, soms niet. Dat vind ik juist het mooie eraan. Je leert ook van de dingen die mis gaan. Daarin is ook de samenwerking met Roel en Norbert heel fijn. Zij weten dat ik impulsieve beslissingen kan maken en zijn dan ook degenen die even op de rem trappen. En als het fout gaat, nemen we gezamenlijk de verantwoordelijkheid. Dat maakt ons heel sterk.”

 

Productontwikkeling

Ontwikkeling is er genoeg binnen het bedrijf. In de afgelopen jaren werden er diverse nieuwe producten ontwikkeld, zoals een weegsysteem, aluminium inrichting en het bouwen van drone-bussen. “Vaak komt dat voort uit de behoefte van de markt. We zijn goed in maatwerk en kunnen goed inspelen op specialistische markten. Norbert is de persoon die, als hij iets signaleert, direct gaat denken wat er nodig is om iets nieuws te realiseren. We hebben ons eigen ontwikkelingsbedrijf waar we producten ontwikkelen en verkopen aan dealers. In die hoek willen we groeien en daar ligt de komende jaren onze focus.”

 

Opbouw na tegenslag

Na een noodlottige brand in augustus 2020, is het bedrijf nu weer volop in opbouw met de realisatie van een nieuwbouwpand. “De brand heeft ons oude pand helemaal platgelegd. We hadden alleen ons kapitaal nog: onze mensen en onze klanten. Dan moet je verder kijken en radicaal aan de slag om je bedrijf weer op te bouwen. We wilden zo snel mogelijk weer dienstbaar zijn voor onze klanten. Met elkaar hebben we dat in hele korte tijd voor elkaar gekregen. Dóórgaan, dat was ons doel.”

Volgens Norbert zijn de mensen om je heen, leveranciers en adviseurs, dan van groot belang. “Samen met Visser & Visser hebben we een plan de campagne gemaakt. We hebben veel contact gehad over de financiering van het nieuwe pand en vraagstukken rondom de claim en de verzekeringsmaatschappij. Na de brand halverwege het jaar, moesten we heel snel de jaarrekening op orde hebben om die financiering rond te krijgen. Het contact tussen Visser & Visser en de bank is daarin cruciaal geweest. Hoewel de situatie niet fijn was, heb ik het proces als heel positief ervaren. Visser & Visser heeft ons echt verder geholpen. Het heeft de band tussen ons alleen maar versterkt!”

Arie de Lijster, Cliëntadviseur bij Visser & Visser, bewondert de gedrevenheid van de ondernemers. “Er zijn altijd zoveel ideeën. Of het nu vraagstukken zijn rondom personeel, financiering, aandelenoverdracht of een nieuwe samenwerking met andere partijen, er is altijd iets in ontwikkeling. Veel uitdagingen waarin wij ook iets voor hen kunnen betekenen. En die samenwerking is heel prettig: een open lijn, vertrouwen en een goede sfeer.”

 

Vooruit kijken

Het nieuwbouwpand biedt nieuwe mogelijkheden om efficiënter te gaan werken in de toekomst. Danny: “De werkplaats wordt nu zo ingericht dat we straks meer auto’s kwijtkunnen en efficiënter kunnen werken, zowel op kantoor als op de werkplaats. Als we dit jaar gesetteld zijn op de nieuwe locatie, is onze volgende stap het verkrijgen van het certificaat ISO 9001, waarmee we kunnen bewijzen dat ons kwaliteitsmanagementsysteem op orde is. Maar eerst verhuizen, dan weer verder.”

 

Meer weten over van De Zaag? Kijk op www.vandezaag.nl. 

 

Het begint met contact

Laat uw gegevens achter voor {{ employee.graduate_name }} en wij reageren binnen 2 werkdagen.

46EBAAA4-0E2F-4D6D-BB3D-982D08E25767

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}

Samen bereiken we meer!