Met meer dan honderd verkooppunten in Nederland, België en Duitsland is Goudwisselkantoor een begrip in de branche van edelmetalen en verzamelitems. Het bedrijf heeft jarenlange ervaring in de inkoop en verkoop van waardevolle objecten: goud, zilver, munten, sieraden, horloges, diamanten en postzegels. Voor Johan de Ruiter, CEO bij Goudwisselkantoor, is er nooit twijfel geweest of hij zijn vader zou opvolgen in het familiebedrijf.

“Op mijn twaalfde stond ik al op de muntenmarkt in Rotterdam met mijn vader”, vertelt hij. “Het is allemaal begonnen als hobby. Mijn vader verzamelde munten en om de collectie uit te breiden begon hij met ruilen en verkopen. Op een gegeven moment verdiende hij meer met de muntenhobby dan met zijn werk bij de slijterij. Toen is hij voor zichzelf begonnen.”

In 1984 werd het officieel: Munt- en postzegelhandel De Ruiter was een feit. In 2008 is daar Goudprijs uit ontstaan, vanwege de toename van activiteiten in goud en sieraden, en in 2010 ontstond de handelsnaam Goudwisselkantoor. “Dat was het jaar waarin we een eerste winkel in Rotterdam openden. Omdat de winkel een succes bleek, zijn we meer vestigingen gaan openen in Nederland. We merken dat mensen het belangrijk vinden om in een vertrouwde omgeving met hun kostbaarheden terecht te kunnen.”

 

Stilstand is achteruitgang

Door de jaren heen bouwde Goudwisselkantoor steeds verder uit. Er ontstonden meerdere businessunits, er werden nieuwe locaties geopend en de stap naar België en later Duitsland werd gezet. “Je wilt de continuïteit van de onderneming verhogen en dan is stilstand achteruitgang. Daarom vinden we het belangrijk om te blijven investeren in nieuwe locaties en onze activiteiten in het buitenland uit te breiden. Ik ben ervan overtuigd dat er internationaal voor ons nog veel ruimte is om te groeien. Gezien het succes wat we tot nu geboekt hebben in Duitsland, zou het zomaar eens kunnen dat we daar straks twee tot driehonderd verkooppunten hebben. Daar hebben we onze handen de komende jaren nog wel vol aan.”

Ondernemen over de grens kent zijn eigen uitdagingen. “Hoe kunnen we wat we in Nederland verwezenlijken ook in België en Duitsland tot een succes brengen? Daar heeft Visser & Visser ons mee geholpen. Samen zijn we op zoek gegaan naar de juiste accountant.” Jan van Maaren, partner en accountant bij Visser & Visser, vult aan: “Wij kennen vanuit Nederland de wet- en regelgeving en weten wat belangrijk is voor Goudwisselkantoor. Je wilt waarborgen en monitoren dat die dienstverlening bij de Belgische en Duitse accountant op hetzelfde niveau voortgezet wordt.”

 

Meegroeien

Samen met Visser & Visser worden de kansen en risico’s voor de onderneming in kaart gebracht. Jan: “Het is belangrijk om te weten wat er speelt in de onderneming, zodat je ontwikkelingen kunt signaleren en doorvertalen naar de situatie van Goudwisselkantoor. Het is een onderneming die nooit stilstaat en waar veel verschillende vraagstukken spelen op gebied van structurering, fiscaliteit en internationale wet- en regelgeving. Het is leuk om daarin mee te denken vanuit de kennis en verschillende specialisaties die Visser & Visser in huis heeft.”
In die brede dienstverlening ligt voor Johan de toegevoegde waarde. “Visser & Visser kan op alle vlakken met ons meedenken. Je merkt dat ze ervaring hebben met het begeleiden van grotere bedrijven. Het is een partij die echt kan meegroeien met ons.”

 

Focus

Voor een groeiend bedrijf is focus houden belangrijk. “Het is niet de ambitie om in zoveel mogelijk landen actief te zijn. We blijven ook gewoon een degelijk familiebedrijf. Onze groei is ook afhankelijk van het kunnen vinden van goed personeel. Dat is voor ons een grote uitdaging, net als voor veel bedrijven. We blijven kijken wat het beste is voor de onderneming, het personeel en de klant.”

 

Meer weten over het Goudwisselkantoor? Kijk op www.goudwisselkantoor.nl.

 

Het begint met contact

Laat uw gegevens achter voor {{ employee.graduate_name }} en wij reageren binnen 2 werkdagen.

46EBAAA4-0E2F-4D6D-BB3D-982D08E25767

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}

Samen bereiken we meer!