Een goed thuiswerkbeleid in 4 stappen

dinsdag 02 augustus 2022

Bij veel organisaties is (gedeeltelijk) thuiswerken al een onderdeel van ‘het nieuwe normaal’. Sinds de coronamaatregelen is hybride werken in een stroomversnelling geraakt. Naar verwachting zal dit alleen maar meer toenemen de komende tijd. In hoeverre hybride werken toepasbaar is, verschilt per functie en ook per branche waarin je werkzaam bent. Feit is dat met steeds meer thuiswerkende mensen de omstandigheden zullen veranderen en er voor bepaalde zaken meer aandacht nodig is. Tijd voor een thuiswerkbeleid!

Hoe gaat uw organisatie om met thuiswerken en hoe kunt u hier een werkbaar beleid voor opstellen? In dit blog neem ik u mee door vier verschillende stappen rondom thuiswerken, het opstellen van een thuiswerkbeleid en hoe u dit beleid implementeert binnen uw bedrijf.

Een goed thuiswerkbeleid in 4 stappen

1. Visie en doel

2. Thuiswerkbeleid: wees zo duidelijk mogelijk

3. Implementatie van het nieuwe thuiswerkbeleid

4. Monitoren, meten en verbeteren

Een goed thuiswerkbeleid in 4 stappen

Auteur
Eva Izeboud
Consultant HRM