Iedereen in Gorinchem kent het wel, het markante pand van de Rabobank naast de A15. Sinds 11 februari 2019 is de derde verdieping van het gebouw het nieuwe onderkomen van Visser & Visser Gorinchem. Marcel Fierens over de verhuizing en zijn rol als vestigingsleider.

Vanuit het raam in zijn kantoor kijkt Marcel uit op het oude kantoor dat op hetzelfde bedrijventerrein gevestigd is. Ruimtegebrek en onvoldoende voorzieningen voor de klant leidden ertoe dat de vestiging op zoek ging naar een andere locatie. “De toegankelijkheid van het oude pand werd door klanten als onvriendelijk gezien”, aldus Marcel.

Spiksplinternieuw

Het pand van de Rabobank kwam vrij snel in zicht, een nieuw pand dat nog geen zes jaar geleden gebouwd is. De afgelopen jaren is de Rabobank geslonken, waardoor het pand te groot werd. Marcel kwam in gesprek met Wils van Dam, directeur commercie bij de Rabobank: “Ik stelde de vraag of het niet een idee was dat wij in het pand erbij zouden komen. Uiteindelijk heeft dat erin geresulteerd dat wij op de bovenste verdieping zitten.” Marcel is positief over de nieuwe locatie: “Het is hoog en licht. Eigenlijk is het één grote, open verdieping”.

Voor de verhuizing is het één en ander geïnvesteerd, maar in principe kon alles wat er stond overgenomen worden. “De uitstraling van het pand is natuurlijk geweldig. Daarnaast is het ook een duurzaam pand en nog spiksplinternieuw. We konden er eigenlijk zo in. We hebben bij wijze van spreken onze computers ingepakt, hier neergezet en we konden beginnen”, aldus Marcel.

Mooi én functioneel

De nieuwe werkplek biedt meer mogelijkheden om klanten te ontvangen. Marcel: “Het nieuwe pand heeft een pantry, een lounge en een professionele klantenontvangst. Klanten kunnen hier hun auto neerzetten, naar binnen lopen en vriendelijk ontvangen worden door één van de dames van de Rabobank.” Klantvriendelijker dus, maar ook meer ruimte. Met een aantal collega’s is nagedacht over hoe die ruimte het beste in te vullen: “We hebben bij elkaar gezeten om ideeën uit wisselen en zodoende tot iets moois te komen, maar ook iets dat functioneel is. Deels kantoortuin, maar ook deels concentratiewerkplekken. We hebben geprobeerd de behoeften van iedereen mee te nemen.”

Alle voorzieningen zijn aanwezig in het nieuwe pand, zoals op de benedenverdieping een kolfruimte en zelfs douches. Daar wordt volgens Marcel al gebruik van gemaakt: “Er zijn nu collega’s die op de fiets komen, douchen nadat ze aankomen en dan aan het werk gaan.” 

Zichtbaar zijn

Marcel zelf is, na een korte onderbreking, sinds dit jaar weer vestigingsleider van kantoor Gorinchem. “Ondanks mijn ambities om meer richting de Drechtsteden te bewegen, ben ik uiteindelijk toch teruggekomen bij waar ik ooit zat. Wel met de bedoeling om in Gorinchem wat meer zichtbaar te worden. En het pand helpt daar natuurlijk absoluut bij.”

Het leukste aan zijn werk als vestigingsleider vindt Marcel de menskant: “We hebben hier toch 25 man rondlopen en daar heb je vestigingsleider ook je verantwoordelijkheid voor. Niet zozeer dat ik iedereen aanstuur, maar ik houd me wel bezig met de vraag of iedereen lekker in zijn vel zit. Zijn er problemen? Loopt het facilitair allemaal goed? Het is belangrijk om je medewerkers op deze manier vast te houden.”

Benieuwd naar het nieuwe pand? Kom naar het open huis op 4 april, waar u kunt genieten van lokale proeverijtjes! Meld u hier aan.

Het begint met contact

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}
  • Icon Copy 3 Professioneel advies
  • Icon Copy 3 Actueel inzicht in uw onderneming
  • Icon Copy 3 Een persoonlijke adviseur