HabrakenRutten Advocaten in Rotterdam groeide in een kleine twee jaar tijd van drie naar dertig medewerkers. Om die groei het hoofd te kunnen bieden, koos het advocatenkantoor onder meer voor een complete werkprocesoptimalisatie door Visser & Visser.

Het panorama over Rotterdam is adembenemend vanaf de 25e etage van de Millennium Tower. In elke windrichting biedt het kantoor van HabrakenRutten Advocaten een spraakmakend vergezicht. “Vanaf deze hoogte zie je onder je de stad letterlijk groeien”, wijst Henk Raven, advocaat-partner bij HabrakenRutten Advocaten, op de vele moderne architectuur. De dynamiek van de stad is het jonge, snelgroeiende advocatenkantoor op het lijf geschreven. Het kantoor adviseert cliënten in de bouw en vastgoed en infrastructuur. Daarmee ligt de markt letterlijk aan hun voeten.

 

Gespecialiseerd kantoor

Begin februari 2016 namen drie advocaten hun intrek in het kantoor in hartje Rotterdam, intussen telt de firma dertig medewerkers en is de werkvloer uitgebreid tot 1.000 vierkante meter. “Jarenlang hebben wij voor (inter)nationale fullservice advocatenkantoren gewerkt en leverden zo een bijdrage aan nagenoeg elk groot bouw-, vastgoed- en infrastructureel project in Nederland. Begin 2016 vonden wij het tijd om onze kennis en ervaring bijeen te brengen in een gespecialiseerd advocatenkantoor voor bouw, vastgoed en infrastructuur. Dat werd HabrakenRutten Advocaten. We behandelen complexe, multidisciplinaire zaken die vragen om capaciteit, kennis, ervaring, representatieve huisvesting en professioneel workflow management. Daar hebben we afgelopen tijd dan ook fors in geïnvesteerd.”

 

Digitalisering administratie

Voor de digitalisering van de administratie kwam het advocatenkantoor bij Visser & Visser terecht. “Ons netwerk roemde Visser & Visser vanwege de enorme servicegerichtheid. Wat ons vooral aanspreekt, is dat deze accountant begrijpt dat onze uren kostbaar zijn en optimaal moeten kunnen worden ingezet ten behoeve van onze cliënten, zodat wij zo min mogelijk tijd willen besteden aan interne processen. Onze administratieve en financiële werkprocessen zijn dankzij Visser & Visser aanzienlijk versimpeld en geoptimaliseerd. Dat scheelt wekelijks vele uren, die wij kunnen inzetten voor onze kernactiviteiten.”

 

Uren, omzet en kosten in beeld

De optimalisatie van de werkprocessen houdt in dat het advocatenkantoor voortaan met één druk op de knop realtime inzicht heeft in uren, omzet en kosten. Dat geldt ook voor een vergelijking van de werkelijke financiële prestaties ten opzichte van de begroting. Alles wordt met moderne en onlineapparatuur ondersteund. Raven is enthousiast. “We weten continu hoe we ervoor staan en wat de verwachtingen voor de komende periode zijn. Deze informatie is onmisbaar in een bedrijf dat te maken heeft met dynamische investeringen die je cashflow beïnvloeden.”

 

Cijfers op dagbasis

De efficiency in de administratie is volgens Raven noodzakelijk voor de continuïteit van het advocatenkantoor. “De wereld om ons heen verandert door digitalisering, internationalisering en juridisering. Kortom, de informatievoorziening gaat sneller, het kapitaal van onze klanten staat wereldwijd uit en de samenleving heeft steeds meer behoefte om zaken juridisch vast te leggen. Al deze ontwikkelingen maken dat wij 100% met ons werk bezig moeten zijn en tegelijkertijd continu moeten kunnen inzien hoe de zaken ervoor staan en waar kansen liggen. Wij zijn op dagbasis bij met onze cijfers. Dat is een geruststellende gedachte. Daardoor lig ik ook nooit wakker van alle enerverende processen om me heen.”

 

Eerlijk advies

Raven benadrukt dat automatisering alleen niet voldoende is om zorgeloos te kunnen werken in de advocatuur. “Wij bedrijven hier topsport. Dat vraagt om het maken van goede keuzes en het verzamelen van de juiste mensen om je heen. Visser & Visser helpt ons niet alleen bij de transitie naar de organisatie die we voor ogen hebben, we kunnen er ook terecht voor fiscale vraagstukken, personeelsbeleid en praktische vragen. Zo kan deze accountant ook gewoon oprecht vragen of we alles wel moeten willen in een wereld die zo dynamisch is. Zo’n eerlijke, goede adviseur is onmisbaar. Zeker in tijden van groei.”

 

Innovatieve en verfrissende inzichten

Dirk Verheul, Cliëntadviseur bij Visser & Visser: "Ieder uur aan interne zaken kost tijd en geld! Vanuit de branchegroep advocatuur geven wij advocaten innovatieve en verfrissende inzichten in hun praktijk. Door praktische oplossingen, kennis en adviezen helpen wij advocaten in de groei van hun kantoor.

Onze dienstverlening start met het slim en efficiënt inrichten van het administratieve proces. Hierdoor zien advocaten direct een besparing op indirecte uren. Tijd die beter besteed kan worden aan lopende zaken. Daarnaast geven wij adviezen op basis van cijfers, die afgezet worden tegen de branche of de begroting. Tot slot is er aandacht voor o.a. belastingvraagstukken, waardering, financieringen of de overdracht van een praktijk."

www.habrakenrutten.com 

Weten wat Visser & Visser voor u kan betekenen? Lees meer over onze diensten voor advocatenkantoren.

Het begint met contact

Laat uw gegevens achter voor {{ employee.graduate_name }} en wij reageren binnen 2 werkdagen.

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}
  • Icon Copy 3 Professioneel advies
  • Icon Copy 3 Actueel inzicht in uw onderneming
  • Icon Copy 3 Een persoonlijke adviseur