Ik wil een advocatenkantoor starten

Op een dag besluit u als advocaat om een eigen advocatenkantoor te starten. Alleen, of samen met anderen. U komt als startup in een onzekere periode. Veel vragen komen op u af. Hoe pak ik het beginnen van een advocatenkantoor eigenlijk aan? Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet ik eerst doen? In welke structuur wil ik de onderneming opstarten? Kortom, heel wat vragen waar een beslissing in genomen zal moeten worden. Een goede voorbereiding maakt de kans van slagen groter!

Wat bieden wij u?

 

Structuur van het advocatenkantoor

Voordat u zich inschrijft bij de KvK denkt u na over de juiste structuur en rechtsvorm van het nieuwe advocatenkantoor. Is het handig om met een eenmanszaak, een VOF of een BV te starten? Welke risico’s komen hierbij kijken en wat zijn de fiscale gevolgen van een keuze? Wij zetten de verschillende opties voor u op een rij, zodat u makkelijker een juiste keuze kunt maken.

Financiering van het advocatenkantoor

Bij het starten van een eigen advocatenkantoor horen opstartkosten. Hebt u zelf middelen om te lenen aan de onderneming of vraagt u liever een krediet of lening aan? Dan is een ondernemings- en financieringsplan onmisbaar. Wij helpen u bij het inschatten van de hoeveelheid beschikbare middelen om uw plannen waar te kunnen maken. Zo krijgt u inzicht in de te verwachten kosten op korte en langere termijn.

Organisatie van het advocatenkantoor

Met een doordacht plan zal de kans op een succesvolle, winstgevende praktijk toenemen. Welke doelstellingen wilt u graag bereiken? Wie is verantwoordelijk voor bepaalde acties? Welk budget is daarvoor beschikbaar? Denk ook aan het opzetten van de interne processen, het kiezen van de juiste werkruimte, ICT-voorzieningen etc. Wanneer u een eigen advocatenkantoor wilt beginnen, zijn al deze vragen belangrijk. Wij denkenmet u mee vanuit de kennis van de branche.

Vergelijking met andere advocatenkantoren

Vanuit de branchegroep advocatuur bieden wij u toegevoegde waarde door de resultaten in de opstartfase te vergelijken met andere kantoren die een soortgelijk proces hebben doorgemaakt toen ze een advocatenkantoor zijn begonnen. Dat kan houvast geven en u helpen om bepaalde doelen mogelijk bij te stellen en de kans van slagen te vergroten.

Inrichting van processen

Tijd is geld. Door interne processen juist in te richten is veel tijdwinst te halen. Denk hierbij aan:

  • het kiezen van de juiste advocatensoftware
  • het inrichten van de administratie van uw advocatenkantoor

Eigen advocatenkantoor starten?

Wilt u dus een advocatenkantoor beginnen? Wij ondersteunen en adivseren u bij alle genoemde aspecten, zodat u zonder zorgen uw eigen advocatenkantoor kunt starten. Meer weten? Neem contact met ons op!

Specialismen

Deze branches kennen onze financiële experts van binnen en van buiten

Het begint met contact

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}
  • Icon Copy 3 Professioneel advies
  • Icon Copy 3 Actueel inzicht in uw onderneming
  • Icon Copy 3 Een persoonlijke adviseur