Advocatuur

Adviezen voor  
de advocaat

Bekijk wat wij kunnen doen

Advocatuur

 

De advocatuur is in beweging. Diverse ontwikkelingen zorgen ervoor dat steeds meer kantoren moeite hebben om de omzet op peil te houden, terwijl de kosten toenemen. Daarnaast vertrekken steeds meer advocaten bij grote kantoren en besluiten om met een bepaalde rechtspraktijk voor zichzelf te beginnen. Vaak zijn dit zeer specialistische kantoren die op een nieuwe manier willen werken - met zo min mogelijk indirecte uren. 

Deze marktontwikkelingen zorgen ervoor dat het voor een advocaat steeds belangrijker wordt om continue inzicht te hebben in uren, omzet en kosten. Maar belangrijker nog:  is het nu het juiste moment om te investeren of kunt u beter wachten? Is het huidige beleid en verdienmodel van uw praktijk op lange termijn ook nog toepasbaar? Of moeten er juist ingrijpende beslissingen genomen worden om het hoofd boven water te houden? Allemaal vragen die alleen beantwoord kunnen worden als uw organisatie slim en efficient is ingericht, zodat u eenvoudig inzicht krijgt in deze vraagstukken.

 

Continu inzicht

Hoe krijgt u dit inzicht? Om echt kosten te kunnen besparen is het van belang dat uw software zodanig is ingericht dat u hier maximale informatie uit krijgt. Daarom is het nu tijd om uw systemen eens onder de loep te nemen. Wat zijn de kosten die deze systemen jaarlijks met zich meebrengen? En wat levert een nieuw systeem eigenlijk op? Denk ook eens aan de tijd die u kwijt bent met steeds terugkerende zaken. Het voeren van een administratie, het doen van aangiften, het betalen van inkoopfacturen, het invoeren en declareren van uren, het uitzoeken van verschotten en onderhanden werk. Ieder uur dat door u als advocaat aan interne zaken wordt besteed kost omzet en dus geld! Laat u inspireren en bekijk in deze video hoe de werkdag van advocaat Tom van der Pas eruitziet na optimalisatie van zijn werkprocessen. 

 

De accountant voor de advocaat

Voor al deze vragen kunt u hulp gebruiken van een branchespecialist die weet wat er in uw praktijk speelt. Die u ondersteunt met praktische oplossingen, kennis en adviezen. Visser & Visser geeft u innovatieve en verfrissende inzichten in uw praktijk.

 

Dienstverlening voor de advocatuur

  • Efficiency in uw administratie. Uw administratieve proces wordt op een zo slim mogelijke manier ingericht door middel van online boekhouding, digitale verwerking van uw administratie, online archief. Daardoor vindt u al uw facturen terug en heeft u een realtime koppeling van uw bankrekening aan uw boekhouding. Allemaal middelen waar u flink wat kosten mee kunt besparen.
  • Inzicht in uw advocatenpraktijk met een dashboard. Een periodieke bespreking van de kengetallen met uw adviseur waarbij uw cijfers worden afgezet tegen die van de branche of uw eigen begroting;
  • Aandacht voor belastingvraagstukken. Onze accountants en adviseurs schakelen mee op het gebied van bijvoorbeeld waardering, financiering, praktijkoverdracht en investeringen;
  • Onze accountants hebben kennis van de branche. De adviezen zijn gericht op de praktijk: slimmer en meer verdiepend. Meer inzicht in uren, omzet en kosten.
  • Als branchegroep onderhouden we contacten met verschillende partijen in de advocatuurbranche. Bijvoorbeeld banken en softwareleveranciers.


Zoekt u alleen ondersteuning voor een succesvol implementatietraject van uw huidige administratie naar een realtime dashboard met stuurinformatie voor uw onderneming? Ook op projectbasis zijn wij voor u beschikbaar!

Onze specialisten Advocatuur

“ Committed to solutions ”

mr. Erik Klop Belastingadviseur

“ Alles wat aandacht krijgt groeit ”

Matthijs Waleboer Relatiemanager

“ Anders denken is investeren ”

Dirk Verheul AA Teamleider

ca. {distance}
Wij kunnen binnen ca. {duration}
bij u zijn vanuit {select}

{add}
{zip} {cty}
Telefoon: {phn}
Email: {eml}

Voor vragen en/of een afspraak maken kunt u contact opnemen met {select}

{add}
{zip} {cty}
Telefoon: {phn}
Email: {eml}

Bezig met bepalen van de locatie